MY TV Türkiye Programları İçin Tıklayın

 


Pazar tezgahında ve internette ucuza satılan makyaj malzemeleri ölüme neden olabiliyor

02.10.2022 12:28

Antalya haber... Akdeniz Üniversitesi (AÜ) Tıp Fakültesi Deri ve Zührevi Hastalıklar Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ertan Yılmaz, pazar tezgahında, internette, ucuza satılan far, rimel, ruj gibi makyaj malzemeleri kullanımının sağlığa zarar verdiğini, kanser, hormon bozukluğu, alerji gibi hastalıklar ile deride kalıcı renk değişikliğine neden olabileceğini söyledi.

Pazar tezgahında ve internette ucuza satılan makyaj malzemeleri ölüme neden olabiliyor

Antalya haber... Pazar tezgahında, her ürünün satıldığı mağazalarda, internette, bazı iş yerlerinin önündeki kaldırımda sepette satışa sunulan ruj, rimel, far, fondöten gibi kadınların yoğun ilgi gösterdiği ucuz makyaj malzemeleri, sağlığa zarar veriyor. Çoğunluğu sahte ve imitasyon ürünlerin yer aldığı tezgahlarda gün boyu güneş altında bekleyen, içeriği belli olmayan makyaj malzemelerinin, ucuza satılmasından dolayı tercih edilip kullanılması, alerjik reaksiyon, deri rahatsızlıkları ve kanser gibi hastalıklara neden oluyor.

'GÜZELLEŞEYİM, DERKEN SAĞLIĞINIZDAN OLMAYIN'

AÜ Tıp Fakültesi Deri ve Zührevi Hastalıklar Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ertan Yılmaz, internette, yol kenarlarında, pazar tezgahlarında 5, 10 liraya satılan makyaj malzemelerinin sağlığa zararını anlattı. Albenisi yüksek, canlı renklerden oluşan far, rimel, oje, ruj gibi makyaj malzemelerinin göz kapağı, dudak, yüze sürüldüğünü belirten Prof. Dr. Yılmaz, ucuz satılmasından dolayı dayanamayıp alanlara, "Güzelleşeyim derken sağlığınızdan olmayın" uyarısı yaptı.

'ALIRKEN TEKRAR TEKRAR DÜŞÜNÜN'

Sahte ve imitasyon ürünlerde kullanılan boya ve kimyasalların sağlık açısından risk taşıdığını anlatan Prof. Dr. Yılmaz, şunları söyledi: "Bu ürünler demiroksit, bakırsülfat içerebiliyor. Kalıcı olmasını sağlayacak Hint kınası, koyu lekelere neden olacak kimyasallar kullanılabiliyor. Bunların uzun süre deride emilimi bazı kanser türüne, hormon bozukluğuna, şiddetli alerjik reaksiyona ve yüzde kalıcı renk değişikliğine neden olma riski var. Bilmediğiniz, tezgahta kolay ulaşılabilen ürünleri alırken tekrar tekrar düşünün. Polikliniğimizde tedavi ettiğimiz hastaların büyük bölümünü, bu şekilde rahatsızlanıp yüksek dozda ilaç kullanmak zorunda kaldığmız alerjik reaksiyonla gelenler oluşturuyor."

 

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yorum Yap

ŞANS OYUNLARI

On Numara
Şans Topu
Sayısal Loto
Süper Loto

Diğer Haberler

Antalya'da gecekondu yangını! Alevler geceyi aydınlattı

Antalya'da gecekondu yangını! Alevler ..

Antalya'da gecekondu yangını! Alevler geceyi aydınlattı
Yapay zeka otizmli çocuğun davasında karar verdi

Yapay zeka otizmli çocuğun davasında k..

Yapay zeka otizmli çocuğun davasında karar verdi
Yalı Çapkını'nın Ferit'i Mert Ramazan Demir'in gizli aşkı ortaya çıktı!

Yalı Çapkını'nın Ferit'i Mert Ramazan ..

Yalı Çapkını'nın Ferit'i Mert Ramazan Demir'in gizli aşkı ortaya çıktı!
Bilim Kurulu Üyesi Kara'dan Strep A uyarısı! Bu belirtilere dikkat!

Bilim Kurulu Üyesi Kara'dan Strep A uy..

Bilim Kurulu Üyesi Kara'dan Strep A uyarısı! Bu belirtilere dikkat!
Antalya'da elektrik kesintisi! 4 Şubat Cumartesi

Antalya'da elektrik kesintisi! 4 Şubat..

Antalya'da elektrik kesintisi! 4 Şubat Cumartesi
Antalya'dan görüntülendi! Dünyaya yakından geçti

Antalya'dan görüntülendi! Dünyaya yakı..

Antalya'dan görüntülendi! Dünyaya yakından geçti